5 millóns de euros para mellorar a rede viaria provincial
O bo tempo favoreceu o comezo dos traballos, según os responsables provinciais
Un total de 5 millóns de euros é a partida orzamentaria que a Deputación de Lugo destina este ano ó Plan de Rebacheo da rede viaria provincial, e que abrangue máis de 4.200 quilómetros de estradas ó longo dos 67 concellos da provincia. Os traballos de mellora, que comezaron o pasado 22 de abril, teñen como obxectivo “deixar en perfectas condicións” as estradas provinciais, según manifestou o deputado de Xestión Territorial, Manuel Martínez, que supervisou o inicio destas actuacións.
COMEZO DOS TRABALLOS TRAS MESES DE ANÁLISE DAS ESTRADAS
Aínda que as obras comezaron a pasada semana, os técnicos provinciais levan xa meses recopilando datos sobre o estado dos viais da rede provincial, para detectar as necesidades en cada punto quilométrico, así como as comunicacións ou solicitudes aportadas polos veciños. Unha vez establecido o mapa de actuacións, un dispositivo formado por 50 operarios e 32 máquinas, baixo a coordinación de 16 capataces e vixilantes, desenvolverá nos vindeiros meses os traballos de mellora, que consistirán no acondicionamento con rego asfáltico de todos os puntos que o precisen. Según precisou o deputado de Xestión Territorial, estes traballos desenvolveranse de xeito simultáneo nas oito zonas nas que está dividida a efectos operativos a rede viaria provincial. As obras correspondentes ós 680 quilometros da zona 4, que inclúe, entre outros, ós concellos de Sarria, Portomarín, O Páramo e Paradela, foron adxudicados á empresa Taboada e Ramos. Asimesmo, os traballos nos 313 quilómetros de estradas provinciais da zona 7, que abrangue os municipios de Triacastela, Samos, O Incio, Folgoso do Courel, Quiroga e Ribas do Sil, foron adxudicados á empresa Construcciones Goñi. Pola súa banda, Construcciones Rafer encargarase dos traballos nos 738 quilómetros da zona 8, que inclúen os concellos de Bóveda, A Pobra de Brollón, Monforte, Sober, Pantón, O Saviñao, Taboada, Chantada e Carballedo.
AS INTENSAS CHOIVAS DO INVERNO RETRASARON O INICIO DOS TRABALLOS
O bo tempo favoreceu a posta en marcha do Plan de Rebacheo; neste sentido, Manuel Martínez declarou que “éramos conscientes do mal estado de moitas estradas e da necesidade destas melloras, pero inicialas antes non serviría de nada porque as choivas desfarían todo o arranxado”. O deputado de Xestión Territorial destacou que este inverno especialmente chuvioso provocou que os danos nas estradas foran maiores que noutras tempadas, pero precisou tamén que “pesa moito a herdanza recibida do Partido Popular, pois “deixou unhas estradas de moi mala calidade, o que acentuou os efectos provocados polas choivas”.
CRÍTICA Á ACTITUDE DE XUNTA E GOBERNO CENTRAL NESTA MATERIA
O deputado socialista afirmou que “fronte ás actuacións e materiais de baixa calidade aplicados durante a etapa de Goberno do Partido Popular, nós apostamos por reformar as estradas botándolles aglomerado en quente, o mellor material que existe no mercado para garantir a durabilidade e seguridade das calzadas, garantindo que estean en perfectas condicións por un período mínimo de 10 anos”. Martínez aproveitou para criticar a actitude da Xunta de Galicia e do Goberno central, “que lonxe de colaborar no mantemento da rede de estradas máis extensa de España, retira a achega do Plan de Obras e Servizos, e tratan de transferirnos todas as competencias posibles, pero sen financiamento”.
O GRUPO POPULAR DEMANDA ARRANXAR AS MARXES DAS VÍAS E LIMPAR AS CUNETAS
Pola súa banda, o Grupo Popular na Deputación de Lugo expresou a súa “satisfacción” pola posta en marcha do Plan de Rebacheo, “posto que é algo que os populares veñen pedindo dende fai moito tempo ante o insostible estado no que se atopan as estradas”. Os populares afirmaron que “é necesario outro tipo de labores”, tales com adecentar as marxes das vías e limpar as cunetas, “posto que se atopan en moi mal estado”. Neste sentido, dende o Grupo Popular lembraron que a Deputación de Lugo contou ao longo destes anos cunha “importante dotación orzamentaria” para a conservación destes viais, que, según precisaron os populares, na área de Vías e Obras superou os 122 millóns de euros en investimentos reais, “e ata a data as estadas provinciais atópanse en pésimo estado”. Dende o Partido Popular amosaron a súa “satisfacción” de que o Goberno provincial “reaccionase e se dera conta dunha necesidade que vimos pedindo dende fai moito tempo”.