Piden o desvío da A-76 pola Gudiña para preservar o entorno de Montefurado

Profesionais e colectivos cidadáns están a alertar sobre a vulnerabilidade do túnel romano de Montefurado e a súa contorna. Arquivo EC
•A finais de setembro, a Asociación Boca do Monte de Anguieiros fixo público un comunicado pedindo o desvío pola Gudiña do futuro trazado da A-76, para evitar que este vial trascorra “a escasos metros” do túnel de Montefurado.
ALERTAS XA EMITIDAS POR PROFESIONAIS E INSTITUCIÓNS
Este colectivo basea a súa reclamación en diversos testimonios de profesionais e institucións, que levan tempo alertando do estado de deterioro do túnel romano. No seu comunicado, os representantes da Asociación Boca do Monte citan o aviso de derrumbe desta histórica infraestrutura emitido hai uns meses por Miguel Llorente Isidro, xefe en Galicia do Instituto Xeolóxico e Mineiro de España, e recollido polo propio Concello de Quiroga na súa petición á Xunta de Galicia para pedir axuda. O consistorio quirogués solicitou a Patrimonio o inicio de traballos para estudar e avaliar os riscos de destrución que poden pesar sobre esta xoia do patrimonio paisaxístico e monumental.
A Asociación quiroguesa xustifica a súa petición no perigo que suporía para a estabilidade e permanencia da estrutura de Montefurado a construción da A-76 “a 100 metros do túnel romano, coas voaduras, os explosivos, as obras e a presión do tráfico”, actuacións que serían, segundo este colectivo, “a puntilla definitiva” para a desaparición do túnel.
ALTERNATIVA MÁIS ECONÓMICA E RESPECTUOSA
Dende Boca do Monte avisan de que os estudos sobre os tramos máis cercanos á zona xa están “moi avanzados”, polo que instan ás institucións responsables a ter en conta unha alternativa xa apuntada por varios colectivos, como a Federación Leonesa de Empresarios. Segundo explican dende a asociación quiroguesa, a alternativa plantea un trazado dende Ponferrada ata A Rúa de Valdeorras, e que dende alí enlace na Gudiña coa A-52. Este colectivo xustifica esta opción nas súas vantaxes para os usuarios, como a rapidez ou a conexión do Bierzo e Valdeorras coa estación do AVE na Gudiña, e para as institucións, polo considerable aforro no investimento. Ademais, esta alternativa sería a máis respectuosa coa paisaxe natural e material da Ribeira Sacra. •

Deixa unha resposta

Your email address will not be published.

Enquisas

ESTÁ CONFORME CO PROXECTO PARA CONSTRUÍR UNHA NOVA PONTE DE FERRO NO MALECÓN EN SUBSTITUCIÓN DA PASARELA PEONIL ACTUAL?

Cargando ... Cargando ...

Resumen mensual de noticias

Nova Anterior

A Deputación inicia os traballos de mellora da estrada de Sober a Doade

Seguinte Nova

“Ilusionante” comezo de liga para o Quiroga FC

Últimas noticias sobre ASOCIACIONISMO

Chantada contra o cancro

A solidariedade e a conciencia social uníronse en Chantada nunha loita colectiva contra o cancro. No pasado mes de decembro, a directiva
Ir aInicio

Don't Miss