Adif investirá 546 millóns de euros en tres anos para modernizar a liña ferroviaria Ourense-Monforte-Lugo

• O proxecto, presentado en Monforte, contempla a electrificación total da liña, a adecuación á alta velocidade, a supresión de cinco pasos a nivel en Monforte e 14 en Sarria, e a remodelación de estacións

O alcalde de Monforte e presidente da Deputación de Lugo, José Tomé, actuou como anfitrión do acto de presentación do proxecto ferroviario, no que participaron a presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, e o secretario xeral de Infraestruturas do Ministerio de Transportes, Sergio Vázquez Torrón, o pasado 12 de marzo. (Foto: MONTERO).

A tradición ferroviaria de Monforte recobrou protagonismo este mes, xa que a cidade do Cabe foi escollida para presentar o plan de mellora e modernización da liña Ourense-Monforte de Lemos-Lugo, que suporá un investimento de 546,4 millóns de euros entre 2021 e 2023. O alcalde e presidente da Deputación, José Tomé, recibiu na Casa Consistorial monfortina á presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, e ao secretario xeral de Infraestruturas do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Sergio Vázquez Torrón. Na súa intervención «nun día histórico ou que vai facer historia en Monforte e na provincia», Tomé destacou «o traballo e o compromiso do Goberno de España» a través dunha serie de «feitos», cos que «Lugo volve a estar no mapa das infraestruturas de Galicia e de España».

CRÍTICAS AOS GOBERNOS DO PP «QUE NON FIXERON NADA POLO TREN EN LUGO»
O mandatario provincial aproveitou a súa intervención para criticar «o esquecemento total, o desprezo absoluto ao que someteron a Lugo os gobernos do noso país entre os anos 2011 e 2017», en referencia á xestión do Partido Popular no Goberno central, «gobernos que non fixeron nada pola provincia de Lugo en materia ferroviaria».

CORREDOR FERROVIARIO MÁIS COMPETITIVO E SUSTENTABLE
O proxecto de Adif ten como obxectivos a modernización do tramo Ourense- Monforte para facelo máis competitivo, logo da súa incorporación ao Corredor Atlántico de mercadorías. Tamén se prevé a conexión de Lugo á rede de alta velocidade, e a electrificación completa dos dous tramos do corredor ferroviario, que o faga máis competitivo e máis sustentable.

MÁIS DE 200 MILLÓNS NA LIÑA OURENSE-MONFORTE
No tramo entre Ourense e Monforte, Adif investirá 202,5 millóns de euros, e xa ten adxudicados os contratos para reparar desmontes e 23 pontes. En proceso de licitación, atópanse os contratos para tratamento de pontes, túneles e explanacións, así como a renovación completa da catenaria e da vía, o tratamento de beiravías e cruces entre beiravías nas estacións, e os peches en zonas urbanas. Ademais, están en fase de proxecto a supresión de cinco pasos a nivel e o tratamento de pontes, túneles e explanacións.

NOVO TÚNEL NO OURAL E AMPLIACIÓN DA VARIANTE DA POBRA DE SAN XIAO
No tocante ao tramo Monforte-Lugo, o proxecto estima un investimento de 343,9 millóns de euros en ata 51 contratos. Na actualidade, atópanse en fase de licitación o tratamento de pontes e túneles e a construción dun novo túnel no Oural, ademais da renovación da vía, sinalizacións, comunicacións, electrificación, beiravías e cruces. Tamén se están a licitar os contratos dos peches en zonas urbanas, a ampliación de gálibos, e do telemando de enerxía e subestación eléctrica.
En fase de proxecto está a supresión de 30 pasos a nivel neste tramo, e a ampliación da variante da Pobra de San Xiao.
Entre os detalles do proxecto, sinálase a «racionalización de estacións» en Barra do Miño, Os Peares, Santo Estevo do Sil, Canabal, Monforte, Rubián, Oural, Sarria e Laxosa para adecuar os andéns aos requisitos de interoperabilidade e accesibilidade. Ademais, en Canabal e Sarria construiranse pasos de permeabilidade urbana entre ambos lados da liña.•

O PP esixirá ao Ministerio que rectifique sobre a «inxustificada pretensión» de eliminar as variantes dos Peares-Canabal e Rubián

Os deputados por Lugo e Ourense no Congreso, Jaime de Olano, Celso Delgado, Ana Vázquez e Joaquín García, con alcaldes e representantes do PP na rolda de prensa ofrecida na estación de Monforte, o 20 de marzo. GP-PP

A presentación do proxecto de Adif para a liña Ourense- Monforte-Lugo foi criticada polos representantes de Lugo e Ourense do Partido Popular no Congreso dos Deputados. Trala convocatoria da Plataforma «Lugo Non Perdas o Tren», os deputados lucenses e ourensáns na Cámara Baixa anunciaron que esixirán ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana e a Adif que rectifiquen sobre a «inxustificada pretensión» de eliminar as variantes dos Peares-Canabal e Rubián, esta entre Sarria e Bóveda, que están previstas e comprometidas no plan presentado en Monforte.
Na rolda de prensa ofrecida na propia estación da cidade do Cabe, os populares criticaron que o Ministerio e Adif » “desprezan unha redución da viaxe entre Ourense e Lugo de 23 minutos, que rebaixaría o percorrido total a unha hora e permitiría que os lucenses viaxaran a Madrid en 3 horas e 20 minutos.
Os deputados nacionais lembraron que durante a etapa de Goberno do Partido Popular impulsouse a modernización desta liña «con decisións concretas», fronte ás «evasivas» da actual presidenta de Adif. •

Deixa unha resposta

Your email address will not be published.

Enquisas

ESTÁ CONFORME CO PROXECTO PARA CONSTRUÍR UNHA NOVA PONTE DE FERRO NO MALECÓN EN SUBSTITUCIÓN DA PASARELA PEONIL ACTUAL?

Cargando ... Cargando ...

Resumen mensual de noticias

Nova Anterior

Case 140.000 quilos de residuos sanitarios de baixo risco foron tratados en Galicia na terceira onda da covid-19

Seguinte Nova

Monforte estrea a nova pista de skate no Parque da Compañía

Últimas noticias sobre GALERÍA

Ir aInicio

Don't Miss