A industria pesqueira galega expándese con éxito en feiras internacionais
As empresas galegas do sector pesqueiro e marisqueiro están a expandirse cara novos horizontes co propósito de incrementar a súa rede de clientes e mellorar os prezos dos seus produtos, ao tempo que demostran a súa alta calidade en eventos tanto nacionais como internacionais. As firmas do complexo mar-industria galego, cunha traxectoria sólida neste ámbito, levan anos expoñendo os seus produtos no exterior, pechando novos acordos comerciais e difundindo a súa excelencia en numerosos países.
Cada ano, as principais empresas do mar de Galicia participan en feiras de todo o mundo. Estes eventos permítenlles presentarse a compradores de mercados emerxentes, aumentando a demanda de peixe e marisco galego e engadindo valor aos seus produtos. Moitas destas empresas participan da man da Consellería do Mar, mentres que outras o fan de forma independente.
Baixo o paraugas dos postos da Xunta de Galicia, diversas empresas galegas do sector estiveron presentes este ano en feiras internacionais en países como Estados Unidos (Seafood Expo North America en Boston), Xapón (Foodex Japan), Emiratos Árabes Unidos (Dubai) e Alemaña (Seafood International Bremen). Tamén participaron en eventos nacionais como Salimat Abanca en Silleda, Salón Gourmets en Madrid, Seafood Expo Global en Barcelona, Expomar en Burela e Fórum Gastronómica na Coruña.
A Consellería do Mar subliña que a participación nestes eventos facilita a internacionalización do sector e incrementa os ingresos, xerando emprego e riqueza na rexión. Ademais, estas accións de promoción fomentan o consumo de produtos pesqueiros, que son beneficiosos para a saúde polos seus nutrientes e baixo contido calórico.
As feiras representan un punto de encontro para clientes consolidados e son o escaparate ideal para mostrar as innovacións e tendencias nas distintas áreas do sector, axudando a captar novos clientes e a incorporar novas ideas de traballo para o futuro.
A asistencia a estes eventos de promoción nacional e internacional parece estar a dar bos resultados, xa que as exportacións galegas de produtos do mar en 2023 acadaron case 2.800 millóns de euros, marcando un novo récord a pesar das dificultades no contexto internacional, como os conflitos en Ucraína e Gaza, o aumento dos custos da enerxía e das materias primas, e a inflación.
A demanda de participación da Xunta de Galicia nestes certames por parte das propias empresas galegas do sector demostra a súa efectividade tanto cualitativa como cuantitativamente. Isto levou ao Goberno galego a aumentar a súa presenza, pasando de participar en arredor dunha decena de feiras ao ano a superar a quincena en algúns casos.
Este ano, a Consellería do Mar reforzou a internacionalización dos produtos pesqueiros galegos nas principais feiras internacionais cun investimento de 4,6 millóns de euros, un 30% máis que en 2023. A estratexia do Goberno autonómico inclúe a colaboración con entidades como Anfaco-Cecopesca, Clusaga, Conxemar e a Fundación Nova Pescanova para fortalecer as accións de promoción do consumo. Deste xeito, o Goberno galego acompaña ás empresas da comunidade e garante a súa presenza nos principais eventos sectoriais, promocionando a calidade dos produtos do mar de Galicia e impulsando a conquista de novos mercados.
A industria galega considera a promoción a mellor garantía de continuidade e futuro para a súa actividade, xa que a participación nestes encontros nacionais e internacionais axuda a incrementar as vendas e favorece o desenvolvemento socioeconómico da comunidade, contribuíndo ao mesmo tempo a unha pesca sustentable.•