Monforte celebra a reapertura da liña férrea con Ourense tras unha histórica inversión de 550 millóns de euros

A Tenente de Alcalde Gloria Prada estivo acompañada polo Subdelegado do Goberno en Ourense, Eladio Santos, o xefe da Área de Mantemento de ADIF en Ourense, Luis Palacios, e o representante institucional de RENFE en Galicia, Javier Pérez. Foto GPDGO.

Monforte de Lemos vivirá o vindeiro 29 de novembro un momento histórico coa reapertura da liña férrea entre Ourense e Monforte. A viaxe inaugural, celebrada o martes 26 de novembro, contou coa participación da Tenente de Alcalde de Monforte, Gloria Prada, en representación do Alcalde José Tomé, quen non puido asistir por motivos de axenda. A recuperación deste tramo ferroviario clave supón a culminación dunha das maiores inversións na historia do ferrocarril galego, cun importe total de 550 millóns de euros.
Prada destacou a relevancia desta obra para Monforte e a súa comarca: “Hoxe é un día moi importante, pois recuperamos unha conexión fundamental coa provincia de Ourense e co resto de España a través dos Alvia transversais, que unen Galicia con Cataluña. Este investimento sen precedentes pon de manifesto o compromiso do Goberno de España coas infraestruturas ferroviarias”.
A viaxe inaugural partiu da Estación Ourense-Empalme ás 9:25 horas e chegou a Monforte cinco minutos antes do previsto, ás 10:10. Realizouse a bordo do Alvia A Coruña-Barcelona, que retomou o seu servizo habitual tras dous anos de interrupción por mor das obras. Durante a viaxe, Prada estivo acompañada polo Subdelegado do Goberno en Ourense, Eladio Santos, o xefe de Mantemento de ADIF en Ourense, Luis Palacios, e o representante institucional de RENFE en Galicia, Javier Pérez.

UNHA LIÑA PREPARADA PARA O FUTURO
Os traballos realizados no tramo Ourense-Monforte inclúen a electrificación da vía, a renovación de sistemas de telecomunicacións e sinalizacións, e a adaptación de pontes e túneles aos novos estándares. Estas melloras incrementan a fiabilidade e a capacidade da liña, á vez que permiten a súa integración no Corredor Atlántico de Mercadorías.
Prada sinalou que a reapertura do tramo non só beneficia o transporte de pasaxeiros, senón que tamén terá un impacto significativo no transporte de mercadorías, reforzando o papel de Monforte como nodo ferroviario. Ademais, avanzou que para o 17 de decembro está prevista a recuperación de servizos de Media Distancia entre A Coruña, Ourense, Vigo e Ponferrada, así como o Alvia Lugo-Madrid.
A modernización da liña non remata aquí. O tramo Monforte-Lugo, de 71 quilómetros, está en fase final de obras, con previsión de electrificación completa e melloras que conectarán Lugo coa alta velocidade en Ourense. Estas actuacións forman parte dun proxecto integral de renovación de 117 quilómetros, que inclúe tamén a ampliación das estacións de Monforte e Lugo.

O PAPEL ESTRÁTEXICO DE MONFORTE
A reapertura deste tramo e as melloras previstas consolidan a posición de Monforte como eixo central do transporte ferroviario en Galicia. O Subdelegado do Goberno en Ourense, Eladio Santos, destacou que esta inversión “supón unha transformación completa da infraestrutura, mellorando a seguridade, a velocidade e o confort dos usuarios”. Ademais, subliñou que Monforte de Lemos recupera un protagonismo histórico no sector ferroviario grazas á conexión directa coa alta velocidade en Ourense, un feito que aumenta a competitividade da comarca.
CRÍTICAS DO PARTIDO POPULAR
Por outra banda, os populares lucenses aproveitaron a ocasión para criticar a xestión dos prazos e os problemas detectados durante as probas, como deficiencias na catenaria e atrasos na electrificación completa. O deputado Francisco Conde denunciou a falta de planificación do Goberno central e a “penalización á que se someteu a provincia de Lugo” pola prolongada desconexión ferroviaria.
Aínda que todo é susceptible de mellorarse, o certo é que a reapertura da liña Ourense-Monforte representa un paso decisivo na mellora das comunicacións ferroviarias da comarca e no impulso do desenvolvemento económico e social da provincia de Lugo. Coa previsión de completar o proxecto en 2026, Monforte continúa avanzando cara ao futuro, reforzando o seu papel clave na rede ferroviaria galega e estatal.•

Deixa unha resposta

Your email address will not be published.

Enquisas

ESTÁ CONFORME CO PROXECTO PARA CONSTRUÍR UNHA NOVA PONTE DE FERRO NO MALECÓN EN SUBSTITUCIÓN DA PASARELA PEONIL ACTUAL?

Cargando ... Cargando ...

Resumen mensual de noticias

Nova Anterior

Ucoga CB Chantada cae na súa visita ao líder

Seguinte Nova

A Deputación de Lugo aproba un orzamento histórico de 130M€ para 2025

Últimas noticias sobre PORTADA

Ir aInicio

Don't Miss